"Το αεροδρόμιο θα γίνει - αν βρούμε τα λεφτά!"

Όπως δημοσιεύτηκε την 01-12 -2011 στο neatv.gr




“Το έργο του αεροδρομίου Καστελίου παραμένει πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση” ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός Υποδομών κ.Μάκης Βορίδης στην αντιπροσωπεία των φορέων της Κρήτης που τον επισκέφτηκε. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προσπάθησε να διασκεδάσει  τις εντυπώσεις για την αβελτηρία που έχει δείξει η ελληνική πλευρά όλο το προηγούμενο διάστημα-όπως κατήγγειλε ο Στ.Αρναουτάκης -σχετικά και με την χρηματοδότηση του έργου από την ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
“Δεν υπάρχει θέμα είμαστε σε επαφή με την ΕΤΕπ, απλώς για λόγους που έχουν να κάνουν με το χρηματοδοτικό δεν έχει υπογραφεί το μνημόνιο’ είπε ο παριστάμενος κ.Λαμπρόπουλος που ως γενικός γραμματέας του Υπουργείου παραδέχτηκε ότι υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα κυρίως με το χρηματοδοτικό και όσα δεν έγιναν το προηγούμενο διάστημα. Η αλήθεια είναι ότι με κόστος 1 δισ. ευρώ και με τέτοια συγκυρία είναι ένα δύσκολο εγχείρημα και ο 'φρέσκος' υπουργός παραδέχτηκε ότι δεν το γνωρίζει καλά το θέμα- φάνηκε άλλωστε στην αρχή όταν το συνέκρινε με το νοσοκομείο...Χαλκίδας. Τελικά πάντως συμφώνησε ότι μαζί με τους λεγόμενους αυτοκινητόδρομους είναι το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει -αν γίνει -στην Ελλάδα.

Από τη συζήτηση οι παρόντες (περιφερειάρχης, δήμαρχος Μινώα, βουλευτές) αντελήφθησαν ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι τα…χρήματα και όχι τα τεχνικά στοιχεία.

Βασικά είναι τρία τα σημαντικά “αγκάθια” που θα πρέπει να δει άμεσα η κυβέρνηση, αν πραγματικά θέλει να δει το έργο να προοδεύει.

  • Καταρχήν πρέπει να βρει τα περίπου 100 εκατομμύρια που αντιστοιχούν στις απαλλοτριώσεις και που κανείς δεν προέβλεψε από που θα αντληθούν. Φαίνεται πως μια καλή ιδέα είναι να εγγραφούν στον προϋπολογισμό από τα έσοδα που παρακρατούνται από το Σπατόσημο και βρίσκονται στο ειδικό ταμείο εσόδων από τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απόφαση ούτε για το σπατόσημο,ουτε για το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων-άρα πως θα έρθει μια σοβαρή εταιρεία στο έργο, πώς θα το χρηματοδοτήσει η ΕΤΕπ;
  • Το δεύτερο, πιο ανέφελο εμπόδιο έχει να κάνει με την κρατική συμμετοχή, που οι ιδιώτες θέλουν να είναι μικρότερη του 55%. Εκεί σχεδόν όλοι συμφωνούν, καθώς έτσι κι αλλιώς άλλος θα έχει το μάνατζμεντ.
  • Το τρίτο έχει να κάνει με τα τεχνικά στοιχεία και κυρίως με τον διάδρομο τον οποίο( οι εταιρείες πάλι) θέλουν το μικρό 3200 αντί του 3800, αλλά οι φορείς του Ηρακλείου προσπάθησαν να τους πείσουν πως αφού κάνουν ένα τόσο σημαντικό έργο, είναι κρίμα για 20 εκατομμύρια ευρώ να μη γίνει με προδιαγραφές ενός μεγάλου αερολιμένα.


“Τι νόημα έχει για είκοσι εκατομμύρια που ειναι το κέρδος να κάνουμε ένα αεροδρόμιο ίδιο με του Ηρακλείου;’ αναρωτήθηκαν οι βουλευτές και πίεσαν τον κ.Βορίδη να το ξαναδει το θέμα.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε να υπάρξει ένας νέος γύρος διαβουλεύσεων με τις εταιρείες και τις τράπεζες και να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα σε μερικές μέρες στους φορείς της Κρήτης
cretalive.gr

Share Kallikrates Chania:"Το αεροδρόμιο θα γίνει - αν βρούμε τα λεφτά!"
click here to translate article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου