Όπως δημοσιεύτηκε την 10-01-2011 στο haniotika-nea.gr
Προίκα για τους νέους Δήμους αποτελούν τα λιμάνια και οι λιμενίσκοι του Νομού Χανίων καθώς, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο 'Καλλικράτης', όλα τα λιμάνια, που δεν έχουν επιβατικό ή εμπορικό χαρακτήρα, αλλά μόνο αλιευτικό ή λειτουργούν για την υποδοχή τουριστικών σκαφών, θα παραδοθούν στην Αυτοδιοίκηση από το 2013.
Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, κ. Γιώργος Πρωιμάκης, απαιτείται να υπάρξει συνεργασία των νέων Δήμων με το Λ.Τ.Ν.Χ. προκειμένου η μεταβίβαση να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε οι Δήμοι να μπορέσουν να τα λειτουργήσουν και να τα αναπτύξουν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αναφορικά με τα επιβατικά λιμάνια, που μένουν στην κυριότητα του Λ.Τ.Ν.Χ., μια πρώτη καταγραφή δείχνει ότι έχουν ανάγκη άμεσες παρεμβάσεις είτε για τη σύνδεσή τους με τον Β.Ο.Α.Κ. (λιμάνι Κισάμου) είτε για να μπορούν να δεχτούν μεγαλύτερα πλοία (Σφακιά - Γαύδος).
ΛΙΜΑΝΙ ΚΙΣΑΜΟΥ
'Απαραίτητη η οδική σύνδεση'
Το λιμάνι της Κισάμου, ως επιβατικό, θα παραμείνει στη δικαιοδοσία του Λιμενικού Ταμείου Χανίων ή της Περιφερειακής Υπηρεσίας που θα το διαδεχθεί. Αυτή τη στιγμή, όπως επισημαίνει ο κ. Πρωιμάκης, 'επειδή το λιμάνι δεν είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Βόρειο Αξονα, δεν έχει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Υπάρχει πρόβλημα πρόσβασης γι’ αυτό και δεν έχει αναπτυχθεί εμπορικά, αν σκεφτούμε ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πολύ περισσότερο για τη μεταφορά προϊόντων στην ηπειρωτική Ελλάδα'. Οπως εκτιμά η Διοίκηση του Λ.Τ.Ν.Χ., απαιτείται άμεσα η διευθέτηση της πρόσβασης στο λιμάνι απευθείας από τον Β.Ο.Α.Κ., μέσω κάποιου περιφερειακού δρόμου και όχι μέσα από την πόλη του Καστελλίου. 'Το θέμα είναι υπόψη της νέας Περιφέρειας και πιστεύω ότι αυτή η πρόταση για σύνδεση με τον Β.Ο.Α.Κ. θα δρομολογηθεί', τονίζει.
Αμεσα το Λ.Τ.Ν.Χ. προγραμματίζει την αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών εντός του λιμανιού. 'Μέσα στο λιμάνι, στη θέση μιας παλιάς αποθήκης, αφού κάνουμε μια αποψίλωση του κελύφους, που είναι από λαμαρίνες, θέλουμε να διαμορφωθεί ένα κατάλληλο κτήριο, ώστε να εγκατασταθούν εκεί οι τουριστικοί πράκτορες που δεν έχουν στέγη. Μιλάμε για τις εταιρείες που κάνουν τις διαδρομές προς τον Μπάλο, τη Γραμπούσα και αλλού. Ετοιμάζουμε τη μελέτη, θα βγει η οικοδομική άδεια και μέσα στον χρόνο πιστεύουμε ότι θα μπορούμε να ενημερώσουμε τους ενδιαφερομένους να προστρέξουν'.
ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ
'Δημοτικό το λιμάνι - μαρίνα'
Επειδή το λιμάνι - μαρίνα της Παλαιόχωρας έχει τουριστικό αλιευτικό χαρακτήρα από 1-1-2013 πηγαίνει οριστικά στην κυριότητα του Δήμου Σελίνου. 'Αυτό που μένει στο Λ.Τ.Ν.Χ. είναι η προβλήτα που βρίσκεται μέσα στον οικισμό της Παλαιόχωρας. Θα κάνουμε έναν εξωραϊσμό της περιοχής εκεί καθώς το έχει ανάγκη. Το λιμάνι θα πάει σιγά - σιγά στη διαχείριση του Δήμου και δεν είναι κακό αυτό, διότι λόγω εντοπιότητας οι Δήμοι γνωρίζουν καλύτερα κάποια πράγματα και μπορεί να έχουν καλύτερες ιδέες, ώστε το λιμάνι τους να γίνει πόλος ανάπτυξης για την περιοχή τους'.
Χ. ΣΦΑΚΙΩΝ - ΓΑΥΔΟΣ
Αναγκαίες οι εκβαθύνσεις
Τα δύο λιμάνια της Χώρας Σφακίων και της Γαύδου θα μείνουν υπό την κυριότητα του Λιμενικού Ταμείου. Οπως επισημαίνει η Διοίκησή του, θα απαιτηθεί να γίνουν εκβαθύνσεις και στα δύο, έτσι ώστε να μπορούν να δεχτούν μεγαλύτερα πλοία. 'Αυτό που προτείνουμε ειδικότερα προς την Περιφέρεια Κρήτης είναι σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση σκάφους μήπως μπορέσουμε να επεκτείνουμε την προβλήτα του λιμανιού, ώστε να δένουν εκεί. Λόγω της κατάστασης δεν βλέπω τη δυνατότητα να γίνει νέο λιμάνι αλλά να αναβαθμιστεί το υπάρχον. Στη Γαύδο το λιμάνι είναι σε ικανοποιητική κατάσταση και πιθανόν να χρειάζονται κάποια έργα αναβάθμισης. Η Αγιά Ρουμέλη και το Λουτρό παραμένουν σε εμάς, επειδή είναι επιβατικά και θα δούμε πώς θα βελτιώσουμε τις υποδομές τους'.
ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ
'Αλιευτικού χαρακτήρα'
'Το λιμάνι του Κολυμπαρίου είναι ένα απ’ τα σπουδαία και αξιόλογα λιμάνια που πάει εξολοκλήρου στον Δήμο Πλατανιά, επειδή δεν έχει εμπορική και επιβατική κίνηση', αναφέρει η Διοίκηση του Λ.Τ.Ν.Χ. Εως ότου, όμως, γίνει αυτό, όπως εκτιμά ο κ. Πρωιμάκης, 'θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσουμε μια συνεργασία, κάτι που θα τους βοηθήσει και αυτούς, έτσι ώστε να μην βρεθούν με το άγχος ότι θα αναλάβουν απο την 1-1-2013 το λιμάνι με τις δικές τους δυνάμεις. Εμείς θα είμαστε σύμβουλοί τους σε αυτήν την προσπάθεια, έτσι ώστε να είναι έτοιμοι, να έχουν αποκτήσει την τεχνογνωσία και το λιμάνι να αποτελέσει πόλο ανάπτυξης για τον συγκεκριμένο Δήμο'. Kallikrates Chania:FOR THE NEW MUNICIPALITIES IN CHANIA-Linen ... many ports
click here to translate article
Η νέα πραγματικότητα μετά την εφαρμογή του σχεδίου Καλλικράτης στους δήμους και η πολιτική κατάσταση στη χώρα και τον κόσμο. Στείλτε τα άρθρα σας, τις ανακοινώσεις σας ή τα σχόλια σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση kallikratischania@gmail.com για δημοσίευση στον ιστότοπο. Στο Forum μας όλες οι συζητήσεις και οι απόψεις για τα θέματα τις αυτοδιοίκησης αλλά και τι μας ενδιαφέρει και διαφοροποιεί την καθημερινότητα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου