Όπως δημοσιεύτηκε την 06-05-2011 στο www.haniotika-nea.gr
Βραχυπρόθεσμες και μεσομακροπρόθεσμες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην παλιά εθνική οδό, εντός των διοικητικών του ορίων, σχεδιάζει ο Δήμος Πλατανιά.
Τα προβλήματα καθώς και οι προτάσεις, που θα δίνουν λύσεις, τέθηκαν επί τάπητος σε -ανοιχτή για το κοινό- συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων στο Δημαρχείο Πλατανιά.
Ο δήμαρχος, Γιάννης Μαλανδράκης, ερωτηθείς χθες για το θέμα από τα «Χ.Ν.», με αφορμή σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Καταστηματαρχών - Επιχειρηματιών Δήμου Πλατανιά «Ο Ιάρδανος», επεσήμανε ότι στόχος, πέραν των βραχυπρόθεσμων ενεργειών, είναι «να δούμε και σε βάθος χρόνου πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις», μέσω μίας κυκλοφοριακής μελέτης για την παλιά εθνική οδό.
Η Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων είναι 11μελής και αποτελείται από τον πρόεδρο (αντιδήμαρχο Νίκο Δασκαλάκη), από δύο δημοτικούς συμβούλους (έναν από τη συμπολίτευση και έναν από την αντιπολίτευση), από τους τέσσερις προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων με τα μεγαλύτερα προβλήματα κυκλοφοριακού (Πλατανιάς, Κολυμπάρι, Βουκολιές, Αλικιανός), από τους διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων Νέας Κυδωνίας, Βουκολιών και Αλικιανού και από τον καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Θάνο Βλαστό, με αναπληρωτή του τον διδάσκοντα στο Πανεπιστήμιο Πατρών Δημήτρη Μηλάκη.
Ο 'ΙΑΡΔΑΝΟΣ'
Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων παρευρέθησαν και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Καταστηματαρχών - Επιχειρηματιών Δήμου Πλατανιά «Ο Ιάρδανος». Με χθεσινή του ανακοίνωση ο Σύλλογος επισημαίνει ότι «οι αρχές που πρότεινε, πάνω στις οποίες έγινε η συζήτηση» (σ.σ. στη συνεδρίαση της Επιτροπής) «για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ώστε να δοθεί και ένας προσανατολισμός για τον σχεδιασμό των μελετητών ήταν οι παρακάτω:
• Πρώτος γνώμονας για οποιεσδήποτε παρεμβάσεις στην παλιά εθνική οδό είναι η οδική ασφάλεια που αφορά πεζούς, ποδηλάτες, δίκυκλα και αυτοκίνητα. Είναι σημαντικό για μας να βρεθεί τρόπος να εξασφαλιστεί η μείωση της υπερβολικής ταχύτητας των εποχούμενων και να αποτραπεί η ηχορρύπανση και οι υπόλοιπες παραβατικές συμπεριφορές των οδηγών, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλή, συνεχή και αργή ροή της κυκλοφορίας.
• Ο Δήμος Πλατανιά δέχεται περίπου 20.000 τουρίστες εβδομαδιαίως που δεν έχουν που να περπατήσουν. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό για μας να μεγαλώσουν οι διατομές των πεζοδρομίων, που τώρα είναι απαράδεκτα μικρές, για να εξασφαλιστεί η συνέχεια του τουριστικού προορισμού, αλλά και για την ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων.
Θεωρούμε ότι, αν γίνουν έργα ανάπλασης της παλιάς εθνικής οδού, θα ήταν καλό να συνδυαστούν με υπογειοποίηση των καλωδίων ΟΤΕ και ΔΕΗ, με δημιουργία μεγαλύτερων δημόσιων χώρων και κατασκευή δημοσίων λουτρών. Επίσης η ανάπλαση της παλιάς εθνικής οδού πρέπει να διέπεται από αισθητικό μέλημα και προτείνουμε να προβλεφθούν δεντροφυτεύσεις.
Είναι σημαντικό για μας η ασφαλής στάση και φορτοεκφόρτωση λεωφορείων και επαγγελματικών οχημάτων, που έχουμε δει ότι γίνεται σε εσοχές, οι οποίες τοποθετούνται σε τακτά διαστήματα. Οι εσοχές αυτές μπορούν να εξυπηρετήσουν και την ολιγόλεπτη στάση ιδιωτικών οχημάτων.
• Για μας είναι σημαντική η προσβασιμότητα στις επιχειρήσεις και στα καταστήματα που αναπτύσσονται εκατέρωθεν της παλιάς εθνικής οδού για πεζούς και ποδηλάτες. Βλέπουμε τα πεζοδρόμια ως εν δυνάμει πλούσιο και έντονο δημόσιο χώρο που μπορεί να φιλοξενεί εκδηλώσεις και φρονούμε ότι η αναβάθμιση και βελτίωσή τους θα δημιουργήσει τις υποδομές που χρειαζόμαστε για να αρχίσει η συζήτηση για τον δωδεκάμηνο τουρισμό, όπως στη Μαγιόρκα και στα Κανάρια Νησιά, των οποίων το κλίμα δεν είναι ηπιότερο από των Χανίων.
• Για μας είναι επίσης σημαντική η προσβασιμότητα για άτομα με ειδικές ανάγκες και θεωρούμε σημαντικές και αναγκαίες τις διαγραμμίσεις, τις ειδικές πλακοστρώσεις, τις ράμπες και όλα όσα συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών αυτών.
Θεωρούμε ότι μια σχεδιαστική πρόταση για την ανάπλαση της παλιάς εθνικής οδού με τους παραπάνω γνώμονες πρέπει να συνοδευτεί με ανασχεδιασμό των πλατειών του Δήμου Πλατανιά, των κύριων παράπλευρων δρόμων και των δρόμων που οδηγούν στην παραλία. • Είμαστε θετικοί στη δημιουργία πεζόδρομων ή δρόμων στους οποίους θα επιτρέπεται η στάθμευση μόνο των μόνιμων κατοίκων και προτείνουμε την αξιοποίηση του παλιού χάνδακα που περνά από τον Δήμο Πλατανιά για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και πεζοδρόμου.
• Τη στιγμή αυτή το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα αντιμετωπίζει το Δημοτικό Διαμέρισμα Πλατανιά, το οποίο φέρει και το βάρος της μεγαλύτερης τουριστικής κίνησης και ως εκ τούτου έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη για επεμβάσεις. Παρά το γεγονός αυτό θέλουμε να σχεδιαστεί μια μελέτη για όλο τον Δήμο Πλατανιά, λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Καταστηματαρχών - Επιχειρηματιών Δήμου Πλατανιά «Ο Ιάρδανος».
Kallikrates Chania:FROM THE MUNICIPALITY PLATANIA-Traffic study for the old Highway
click here to translate article
Η νέα πραγματικότητα μετά την εφαρμογή του σχεδίου Καλλικράτης στους δήμους και η πολιτική κατάσταση στη χώρα και τον κόσμο. Στείλτε τα άρθρα σας, τις ανακοινώσεις σας ή τα σχόλια σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση kallikratischania@gmail.com για δημοσίευση στον ιστότοπο. Στο Forum μας όλες οι συζητήσεις και οι απόψεις για τα θέματα τις αυτοδιοίκησης αλλά και τι μας ενδιαφέρει και διαφοροποιεί την καθημερινότητα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου