ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΡΗΤΗΣ-Ακύρωση απόφασης για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας

Όπως δημοσιεύτηκε την 11-05-2011 στο www.haniotika-nea.gr
Ως μη νόμιμη -και κατά συνέπεια άκυρη- έκρινε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων με την οποία καθορίζεται συντελεστής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) για τη Δημοτική Ενότητα Χανίων τριάντα πέντε τοις χιλίοις επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων, για τις λοιπές Δημοτικές Ενότητες (Νέας Κυδωνίας, Σούδας, Κεραμειών, Ακρωτηρίου, Ελευθερίου Βενιζέλου και Θερίσου) είκοσι πέντε τοις χιλίοις επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων.
Στην απόφασή της η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης αναφέρει ότι υπάρχει παράβαση των διατάξεων του άρθρου 24, παρ. 2, του Ν. 2130/93, που προβλέπεται ότι ο καθοριζόμενος συντελεστής πρέπει να είναι ενιαίος για όλη τη διοικητική περιφέρεια του Δήμου.
Υπενθυμίζεται ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης έχει κρίνει ως μη νόμιμη και την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων με την οποία μειώνονται τα δημοτικά τέλη κατά 50% στους τρίτεκνους και στους νέους επιχειρηματίες, ενώ έκρινε ότι είναι νόμιμη η απόφαση για μείωση κατά 50% των τελών για τα άτομα με αναπηρίες και τους πολύτεκνους.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ
Προσφυγή επί της απόφασης αυτής θα καταθέσει ο Δήμος Χανίων. Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, την περασμένη Παρασκευή, με τον πρόεδρο της Επιτροπής και αρμόδιο αντιδήμαρχο, Κώστα Πρωτοπαπαδάκη, να καταθέτει τη σχετική εισήγηση.
Ο κ. Πρωτοπαπαδάκης σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «το άρθρο 202, παρ. 3, του Ν. 3463/2006, ορίζει: 'Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η μείωση δημοτικών φόρων ή τελών μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%) ή απαλλαγή από αυτούς για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνους, όπως η ιδιότητά του οριοθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία'. Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η απαρίθμηση των περιπτώσεων που προβλέπει το άρθρο 202, παρ. 3, του Ν. 3463/2006, είναι αφενός μεν περιοριστική, αφού εντάσσονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις της διάταξης αυτής οι άποροι, τα άτομα με αναπηρίες και οι πολύτεκνοι, πλην, όμως, η ερμηνεία της κατηγορίας 'άποροι' είναι μία ερμηνεία που πρέπει να αντιμετωπίζεται διασταλτικά και όχι συσταλτικά. Η Διοίκηση αφενός μεν δεν δύναται, όταν υπάρχει περιοριστική απαρίθμηση στον νόμο, να εντάξει και άλλες περιπτώσεις σ’ αυτόν, υποχρεούμενη αποκλειστικά και μόνο να τηρήσει πιστά το γράμμα του νόμου, αλλά αφετέρου δύναται να ερμηνεύσει το πνεύμα του νόμου διασταλτικά, χωρίς αυτό να στοιχειοθετεί, παραβίαση της περιοριστικής απαρίθμησης στον νόμο».
Ο κ. Πρωτοπαπαδάκης ανέφερε ότι με βάση τα παραπάνω «ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης με την υπ’ αριθμ. 391/29-4-2011 απόφασή του, ουχί ορθώς κρίνει ότι η Διοίκηση, εν προκειμένω ο Δήμος Χανίων, παραβίασε την περιοριστική απαρίθμηση των κατηγοριών που προβλέπει το άρθρο 202, παρ. 3, του Ν. 3463/2002, ενώ, εάν ερμήνευε ορθά τον νόμο, θα διαπίστωνε ότι οι κατηγορίες 'τρίτεκνοι' και 'νέοι επιχειρηματίες', δεν αποτελούν προσθήκη νέων περιπτώσεων στις διατάξεις της παρ. 3, του άρθρου 202, του Ν. 3463/2006, αλλά ευρεία ερμηνεία της κατηγορίας 'άποροι', αφού στους απόρους δύναται να ενταχθούν και οι τρίτεκνοι και οι νέοι επιχειρηματίες, αφού οι δύο αυτές κατηγορίες περιπτώσεων στερούνται εισοδημάτων και εξομοιούνται με την κατηγορία των απόρων, η οικονομική κατάσταση των οποίων θα ελέγχετο από τη Διοίκηση, κατά την υποβολή από αυτούς αιτήσεων για την ένταξή τους στις ευνοϊκές ρυθμίσεις της υπ’ αριθμ. 174/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων».
Kallikrates Chania:THE DECENTRALIZED ADMINISTRATION OF CRETE-Cancellation Decision to Stop Real Estate
click here to translate article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου