AΠΟ ΤΟ ΕΠΑΛ ΒΡΥΣΩΝ-Συμμετοχή σε διαγωνισμό

Όπως δημοσιεύτηκε την 28-06-2011 στο www.haniotika-nea.gr
Στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων, που διοργάνωσε η Microsoft Hellas για το ακαδημαϊκό έτος 2010 - 2011, συμμετείχε το ΕΠΑ.Λ. Βρυσών του Δήμου Αποκορώνου.
Η δραστηριότητα περιελάβανε εθελοντική ενασχόληση μαθητών που έχουν διδαχθεί τις βασικές οικονομικές έννοιες μέσα από τα μαθήματα του τομέα Οικονομίας και Διοίκησης με στόχο τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού βίντεο.
Η ομάδα εργασίας περιελάμβανε δύο μαθητές της Γ΄ τάξης που εξέφρασαν επιθυμία να συμμετάσχουν. Πρόκειται για τους μαθητές Γιάννη Παντερμάκη και Λευτέρη Γουνάκη, οι οποίοι εργάστηκαν κάτω από τις οδηγίες του καθηγητή τους Μιχάλη Δαρμαράκη.
Τίτλος της δραστηριότητας: «Τα Οικονομικά... εν κινήσει». Σκοπός της συμμετοχής ήταν η δημιουργία εκπαιδευτικού βίντεο αναφορικά με τη ζήτηση των αγαθών και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, ύλη που διδάσκεται στα μαθήματα «Αρχές Οικονομίας», «Αρχές Τουριστικής Οικονομίας» και «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: PowerPoint / Word / Camtasia. 
Αυτό που ζητήθηκε από τους μαθητές που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ήταν να γίνουν «κινηματογραφιστές της εκπαίδευσης των οικονομικών», δημιουργώντας ένα PowerPoint με την ύλη του μαθήματος δίνοντας έμφαση στην κίνηση. Επειτα να μετατρέψουν το PowerPoint σε ηχογραφημένο βίντεο με τη βοήθεια του Camtasia (Screen Capture). Το εκπαιδευτικό προϊόν που παρήχθη από το ΕΠΑΛ
Βρυσών μπορεί να το βρει ο κάθε ενδιαφερόμενος στην ιστοσελίδα: www.animationeconomics.blogspot.com
Το μεγάλο πλεονέκτημα της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας ήταν, σε σύγκριση με συμβατικά μέσα διδασκαλίας, ότι οι μαθητές από παθητικοί δέκτες πληροφοριών μετατράπηκαν σε δημιουργούς εκπαιδευτικού υλικού εμπλουτισμένου με ήχο και κίνηση.
Όπως αναφέρει και ο υπεύθυνος του προγράμματος καθηγητής, «οι μαθητές είδαν την εκπαιδευτική διαδικασία ως παιχνίδι, κυρίως κατά το στάδιο της ηχογράφησης.
Πολύ θετικό ήταν επίσης ότι οι μαθητές έσπευσαν να 'ανεβάσουν' το βίντεο σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, διαχέοντας το βίντεο που έφτιαξαν στους φίλους και συμμαθητές τους».
Οσον αφορά τους μαθητές δήλωσαν «ότι θέλουν να επαναλάβουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα».
Σημειώνευται, τέλος, ότι η παραπάνω δραστηριότητα μπορεί να εφαρμοστεί σε πληθώρα μαθημάτων, όπως μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, εκμάθηση υπολογιστών, προγραμμάτων κ.α. και αποτελεί μία συμβουλή στο ψηφιακό σχολείο που οραματίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Kallikrates Chania:Since EPAL tap-Join a competition
click here to translate article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου