ΤΑΣΟΣ ΒΑΜΒΟΥΚΑΣ Να αποκτήσουν στέκι οι φίλοι του ποδηλάτου

Όπως δημοσιεύτηκε την 22-09-2010 στο http://www.haniotika-nea.gr/52601

ΤΟΠΙΚΑ

ΤΑΣΟΣ ΒΑΜΒΟΥΚΑΣ

Να αποκτήσουν στέκι οι φίλοι του ποδηλάτου

22-09-2010

Την πρωτοβουλία πολιτών για το ποδήλατο 'Ποδηλάτρεις' επισκέφτηκε  προχθές ο υποψήφιος δήμαρχος Τάσος Βάμβουκας. Στη συζήτηση ο κ. Βάμβουκας πρόβαλε τις θέσεις του συνδυασμού του σχετικά με το ποδήλατο και την αλλαγή του τρόπου μετακίνησης για να ξεπεραστεί το  κυκλοφοριακό πρόβλημα του μέσα στην πόλη .
Κάλεσε τους «Ποδηλάτρεις» να εμπλουτίσουν το πρόγραμμα της Κίνησης «Δήμος Ενεργών Πολιτών» καταθέτοντας τις απόψεις και τις εμπειρίες τους με διαρκή διάλογο.
Σε ανακοίνωση του συνδυασμού του κ. Βάμβουκα ("Δήμος Ενεργών Πολιτών") αναφέρεται:
"Κοινός στόχος είναι η πλήρης ανατροπή του μοντέλου μετακίνησης τόσο στο κέντρο της πόλης όσο και σ’ όλη την επικράτεια του Δήμου.
Ο κ. Βάμβουκας τόνισε την αναγκαιότητα να παραχωρηθεί από την νέα Δημοτική Αρχή ένα κοινό στέκι τόσο στους «Ποδηλάτρεις» όσο και σε άλλα συναφή κινήματα και Συλλόγους.
Με αφορμή τις εκδηλώσεις για την εβδομάδα «Μετακινούμαστε έξυπνα, ζούμε καλύτερα» ο κ. Βάμβουκας κάλεσε τους δημότες να συμμετέχουν ενεργά στις εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι «Ποδηλάτρεις».
Με την ευκαιρία παραθέτουμε και τις σχετικές θέσεις του συνδυασμού μας:
Εδώ και αρκετές δεκαετίες παρακολουθούμε τις άκαρπες προσπάθειες, των Δημοτικών μας Αρχών να προσαρμόσουν την πόλη μας στις ανάγκες της μετακίνησής μας που στηρίζεται όλο και πυκνότερα στο Ι.Χ. αυτοκίνητο. Η ένταση της αστικοποίησης κι η τουριστική ανάπτυξη πολλαπλασίασαν τις μετακινήσεις προς το κέντρο της πόλης όπου βρίσκεται ο πυρήνας των περισσότερων οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων. Οι «δυνάμεις αδράνειας» όπως εκφράζονται από την επίσημη Πολιτεία, τους πολιτικούς με την απουσία ενός σοβαρού σχεδιασμού, με την ευκαιριακή υλοποίηση έργων χωρίς στόχευση σε πολιτικές βιώσιμης κινητικότητας έχουν οδηγήσει σε συνθήκες κορεσμού την αυτοκίνηση και έχουν καταλήξει σ’ ένα οδικό περιβάλλον αφιλόξενο και εχθρικό για τον πεζό, τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, τους γονείς με καρότσι και τους ποδηλάτες. Οι λιγοστές και ακριβές προσπάθειες (αναπλάσεις, πεζοδρόμια, ράμπες) για μια πιο ανθρώπινη πόλη αφέθηκαν λεία σε απελπισμένους οδηγούς και αδηφάγες νοοτροπίες. Σήμερα οι νοοτροπίες αυτές κάνουν αδιέξοδη τη διαχείριση του αστικού χώρου, επιβάλλοντας μια απαράδεκτη κατάσταση κι έναν νέο, αυθαίρετο κώδικα οδικής συμπεριφοράς με κυρίαρχη τη λογική «απού μπορεί κι απάνω του»! Ακόμα και η ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών στην πόλη των Χανίων έχει γίνει με στόχο κυρίως την εξυπηρέτηση του αυτοκινήτου καταργώντας στην πράξη τα δικαιώματα των πεζών.
Στις συνθήκες της ρύπανσης, του θορύβου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης που βιώνουμε στην πόλη δεν υπάρχει άλλος τρόπος για τη περιβαλλοντική αναβάθμιση, παρά η μείωση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας μέσα από την αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς, το περπάτημα και τη χρήση του ποδήλατου. Λαμβάνοντας υπόψη μας την ευρωπαϊκή εμπειρία εφαρμογής πετυχημένων πολιτικών τόσο εθνικών όσο και τοπικών, τις αποφάσεις του Δικτύου Πόλεων για τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο τις θέσεις του Τ.Ε.Ε. και της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. αλλά και τις κινητοποιήσεις πολιτών όπως η Κίνηση Πεζών και οι «Ποδηλάτρεις» που αρνούνται να υποταχθούν στη μορφή που παίρνει η πόλη μας, δείχνοντας ένα δρόμο διαφορετικό με απλές και σεμνές επιλογές στην καθημερινότητά τους, υποδεικνύοντας μια πρόταση για μια αλλιώτικη πόλη και την οποία σεβόμαστε απόλυτα, καταθέτουμε τη πρότασή μας που έχει να κάνει με μια ολοκληρωμένη πολιτική και περιλαμβάνει:
α) τη δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας
β) αναπλάσεις - πεζοδρομήσεις
γ) ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας (δημοτική και ΚΤΕΛ)
δ) στοχευμένες πολιτικές για το ποδήλατο και τον πεζό' κ.α..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου