ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ-Γνωριμία με την πόλη

Όπως δημοσιεύτηκε την 14-07-2012 στο www.haniotika-nea.gr

Δραστηριότητα με τίτλο 'Οι Διαδρομές στην πόλη' και υπεύθυνη τη φιλόλογο - ιστορικό Στέλλα Αλιγιζάκη, πραγματοποιήθηκε προχθές στις Παιδικές - Εφηβικές Βιβλιοθήκες του Δήμου Χανίων. Μια διαδρομή στην πόλη, ταξίδια στον χρόνο με οδηγό τα μνημεία.
Οπως ανακοίνωσε ο Δήμος Χανίων, η ομάδα, αποτελούμενη από 10 μαθητές, αρκετούς συνοδούς και τους υπεύθυνους της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, συγκεντρώθηκε στα γραφεία της Παιδικής και Εφηβικής Βιβλιοθήκης του Δημοτικού Κήπου, από όπου και ξεκίνησε την περιήγηση. Οι μαθητές εφοδιάσθηκαν με έναν χάρτη της πόλης και δύο σελίδες χρήσιμων σχετικών εκτυπώσεων, που έδιναν στα παιδιά μια εποπτική εικόνα από ιστορικές σκηνές των αρχών του 20ού αιώνα και από ένα χρονοδιάγραμμα της Κρητικής Ιστορίας (από την αρχαιότητα ως σήμερα).
H κα Αλιγιζάκη ανέφερε: «Ο πρώτος προορισμός ήταν η πλατεία της Σπλάντζιας, στην οποία φτάσαμε με ενδιάμεσες στάσεις στο Εθνικό Στάδιο Χανίων και στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων. Από την οδό Δασκαλογιάννη κατευθυνθήκαμε προς τη Σπλάντζια παρατηρώντας τη διαδρομή και τα ιστορικά κτίσματα που συναντούσαμε.
Στη Σπλάντζια μιλήσαμε για το χθες και το σήμερα της πλατείας. Ξεχωριστά έγινε λόγος για την ονομασία της (πλατεία 1821), για τον πλάτανο, για τον Αγιο Νικόλαο, τον οποίο επισκεφθήκαμε, για τον Μιναρέ, την Κρήνη και τον Αγιο Ρόκκο.
Κατευθυνόμενοι προς τα βόρεια παρατηρήσαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Δασκαλογιάννη, την είσοδο προς το Καστέλι και τα Νεώρια. Επόμενος σταθμός η Σαμπιονάρα, η Πύλη της Αμμου, όπου παρατηρήσαμε τα γνωρίσματα της περιοχής και κάναμε συγκρίσεις με τις σχετικές εικόνες των αρχών του 20ού αιώνα.
Συζητώντας για τις χανιώτικες οχυρώσεις και τα τείχη περάσαμε την Ανατολική Τάφρο και ανεβαίνοντας από την οδό Κοραή επιστρέψαμε στη Βιβλιοθήκη, όπου κάναμε λόγο για τον Κήπο από την εποχή του Ρεούφ πασά και το Ρολόι.
Σκοπός της περιήγησης ήταν η γνωριμία των νεαρών μαθητών με την ιστορία της πόλης όπου κατοικούν, η ανίχνευση των μνημειακών χώρων και η συσχέτιση των εικόνων του παρελθόντος και του παρόντος. Οι παρεμβάσεις των ανθρώπων της κάθε εποχής για τη διατήρηση ή την καταστροφή των μνημείων αλλά και για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών τους ήταν ένα από τα κύρια θέματα  συζητήσεων.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κρατήσουν σημειώσεις, να πάρουν ιδέες για ζωγραφιές και να φωτογραφίσουν τοπία και μνημεία. Επόμενη συνάντησή μας στην Παιδική - Εφηβική Βιβλιοθήκη του Δημοτικού Κήπου, μετά από μια εβδομάδα για την αποτύπωση των εντυπώσεων καλλιτεχνικά και πιθανόν ηλεκτρονικά... Ως τότε σκέψεις και δημιουργικές ιδέες μπορούν να αποτυπωθούν και θα αξιοποιηθούν κατάλληλα».


Kallikrates Chania:ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ-Γνωριμία με την πόλη
click here to translate article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου