ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ-Εξόριστη η ιταλική γλώσσα

Όπως δημοσιεύτηκε την 12-10-2011 στο www.haniotika-nea.gr

Για άνιση μεταχείριση σε βάρος της διδασκαλίας ιταλικών στα ελληνικά σχολεία κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Καθηγητών Ιταλικής Φιλολογία Περιφέρειας Κρήτης.
Χαρακτηριστικά οι καθηγητές αναφέρουν:
«Το 2008 και μετά από πολλούς αγώνες, αντίξοες εργασιακές συνθήκες και υπέρμετρη υπομονή, επιτέλους η ιταλική γλώσσα εισάγεται στα Γυμνάσια ως 2η γλώσσα επιλογής και βρίσκει θερμότατη υποδοχή από τους μαθητές και τους γονείς τους, αφού μέσα σε τρία χρόνια οι αιτήσεις για την εκμάθησή της έφτασαν τις 35.000 πανελλαδικά. Και ξαφνικά μέσα σε μια νύχτα, την άνοιξη του 2011, μια εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας μας πετά έξω από τα σχολεία, θέτοντας ως όρο για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας την ύπαρξη οργανικής θέσης. Μα πως να υπάρχουν οργανικές θέσεις, όταν στον ΑΣΕΠ του 2008 ζητήθηκαν 9 καθηγητές ΠΕ34, όταν το 2010 που έπρεπε να διενεργηθεί ο Διαγωνισμός για να διοριστούν 300 καθηγητές Ιταλικής Φιλολογίας (σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες και τους αριθμούς που έχει ο Σύλλογός μας και το Υπουργείο) δεν διενεργήθηκε ποτέ και όταν τον Ιούνιο του 2010 κλειδώθηκαν οι Ενιαίοι Πίνακες Διορισμών;».
Η ανακοίνωση επισημαίνει ότι μαθητές που είχαν επιλέξει τα ιταλικά αναγκάστηκαν να ενταχθούν σε τμήματα άλλων γλωσσών με τις οποίες δεν είχαν καμία επαφή, γεγονός που λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας του μαθήματος. Οι καθηγητές Ιταλικής κατηγορούν το Υπουργείο ότι δεν υποστηρίζει στην πράξη την πολυγλωσσία και αφήνει στον 'αέρα' πολλούς καθηγητές Ιταλικών ΠΕ34, οι οποίοι 'διέκοψαν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους ή αρνήθηκαν κάποια εργασία σε Κέντρο Ξένων Γλωσσών, επειδή με την πρόσληψη είτε ως ωρομίσθιοι είτε ως αναπληρωτές υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν εργάζονται αλλού'. Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το γεγονός αυτό 'είχε δραματικές εξελίξεις, αφού πολλοί έμειναν άνεργοι. Και όλ’ αυτά γιατί; Για να δουλέψουν τρία σχολικά έτη ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές τρέχοντας δεξιά και αριστερά για το τίποτα».
Το Συντονιστικό επισημαίνει ότι «μας αδίκησε το Υπουργείο, γιατί, ενώ η Ιταλική είχε τη μεγαλύτερη ζήτηση, εμάς μας πέταξε έξω, ενώ τους καθηγητές της Γαλλικής και της Γερμανικής δεν τους άγγιξε». Οπως υποστηρίζουν, «θα έπρεπε να βρει μια φόρμουλα να ικανοποιήσει και να σεβαστεί τις επιθυμίες και τις επιλογές των μαθητών και των γονιών τους».
Βάσει των παραπάνω, οι καθηγητές Ιταλικών ζητούν:
«• Ενταξη της ιταλικής γλώσσας και στο Δημοτικό.
• Αρση της ισχύος της εγκυκλίου και επαναφορά της Ιταλικής ως δεύτερης γλώσσας επιλογής στο Γυμνάσιο και ως επιλεγόμενο στο Λύκειο ανεξάρτητα από την ύπαρξη οργανικής θέσης.
• Κατ’ εξαίρεση και για να αποκατασταθεί η αδικία, διορισμό καθηγητών Ιταλικής κλάδου ΠΕ34, ανάλογο με τον αριθμό των δηλώσεων των μαθητών κατά το σχολικό έτος 2010 - 2011.
• Αναγνώριση και μοριοδότηση της διδακτικής προϋπηρεσίας, η οποία έχει αποκτηθεί από οποιοδήποτε Υπουργείο και Δημόσιο Φορέα».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗ
Στο θέμα παρενέβη με αναφορά του στην υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Μιχάλης Κριτσωτάκης. Ο βουλευτής ζητά από την υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή για το τί απαντά σε όσα καταγγέλλει το Συντονιστικό των Καθηγητών Ιταλικής και για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει.


Kallikrates Chania:FROM THE GREEK SCHOOL-exile, the Italian
click here to translate article

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου