Όλες οι απαντήσεις στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Όπως δημοσιεύτηκε την 21-5 -2012 στο neatv.gr



Ομαλά κύλησε η πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπου οι μαθητές εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το θέμα που επιλέχθηκε αφορούσε στο μήνυμα της Tέχνης από κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη- Αρβελέρ. Σύμφωνα με τους καθηγητές, αλλά και τους μαθητές, το θέμα κρίθηκε ως ενδιαφέρον και απαιτητικό, ωστόσο η περίληψη φάνηκε δύσκολη, ενώ οι ερωτήσεις ήταν κατανοητές και εντός ύλης. Οι μαθητές έλεγαν ότι όσοι είχαν διαβάσει μπορούσαν να ανταποκριθούν στις ερωτήσεις και αρκετοί το χαρακτήρισαν ως αναμενόμενο.

Από τους υποψηφίους ζητήθηκε να αναπτύξουν την αρχαία τέχνη, να αναλύσουν το κείμενο, αλλά και να αναλάβουν να διοργανώσουν σχετική ημερίδα του δήμου (που κατοικούν) για τη σχέση τέχνης και ζωής, υπό τον τίτλο «Προσφορά της Τέχνης στους νέους και πώς το σχολείο μπορεί να συμβάλει στην ουσιαστική επαφή μαζί της». Σε κάποια μεγάλα σχολικά συγκροτήματα υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τις φωτοτυπίες. Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις συνεχίζονται την Τετάρτη με τους υποψήφιους να διαγωνίζονται στη Βιολογία, τη Φυσική, τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και την Ιστορία.

Δείτε εδώ τις απαντήσεις για την Νεοελληνική γλώσσα


Σύνθετο αλλά εντός μαθήματος, λέει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων

Σύνθετος λόγος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μαθήματος, σχολίασε ύστερα από την ανακοίνωση του θέματος της Νεοελληνικής Γλώσσας η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων . 

Οι θέσεις της Πανελλήνιας Eνωσης για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας Γ΄ τάξης έχουν ως εξής:.

Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι απόσπασμα από το βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ «Πολιτισμός και ελληνισμός. Προσεγγίσεις», σε διασκευή. Το θέμα του αναφέρεται στη σημασία της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Πρόκειται για θέμα που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Ο λόγος του κειμένου είναι σύνθετος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος.

ΙΙ. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Α1. Επειδή πρόκειται για στοχαστικό δοκίμιο, η συμπύκνωση του κειμένου στην περίληψη απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές.

Β1. Οι έννοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση, η οποία δίνεται για να αναπτυχθεί σε παράγραφο, είναι σαφείς. Στοιχεία για την ανάπτυξή της οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν και από το ίδιο το κείμενο, αρκεί να τα διαμορφώσουν με τον προσωπικό τους λόγο.

Β2. Οι τρόποι πειθούς που ζητούνται στην ερώτηση Β2α διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου. Μεταφορικές φράσεις, που απαιτεί η ερώτηση Β2β, υπάρχουν αρκετές στο κείμενο.

Β3α και β. Η αναζήτηση συνωνύμων και αντωνύμων δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Στην άσκηση Β4 οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τη σύνθετη μετατροπή της δεύτερης φράσης από ενεργητική σε παθητική σύνταξη.

ΙΙΙ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Η παραγωγή λόγου πρέπει να ενταχθεί στο επικοινωνιακό πλαίσιο εισήγησης του μαθητή σε ημερίδα του δήμου. Έχει δύο ζητούμενα διατυπωμένα με σαφήνεια: το πρώτο αναφέρεται, γενικά, στην προσφορά της τέχνης στους σημερινούς νέους και το δεύτερο ζητά τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν.

Επισημαίνεται ότι η Τέχνη είναι ένα θέμα που διδάσκεται ήδη από το Γυμνάσιο, περιλαμβάνεται στο βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι του Λυκείου, καθώς και στα βιβλία Έκφραση – Έκθεση της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.


protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου